Şırnak'ta bir mağarada bulunan ve Hz. Muhammed'in geleceğini müjdeleyen 2000 yıllık Barnabas İncili, Hristiyan dünyasında deprem etkisi yaratabilir. İşte detaylar!
Hristiyan dünyasını sarsacak bir keşif! Şırnak'ın Uludere ilçesinde 1983 yılında tesadüfen bulunan ve Hz. Muhammed'in (s.a.v.) geleceğini müjdelediği iddia edilen Barnabas İncili, yeniden gündeme geldi.
2000 yıllık olduğu tahmin edilen bu kadim metin, Hristiyan inancının temel dogmalarını sorgulatacak nitelikte bilgiler içeriyor. Peki, bu gizemli İncil'in sırları neler? İşte detaylar...
Barnabas İncili'nin Keşfi ve Tarihi Yolculuğu
İncilin Keşfi ve Gizemli Bulunuşu
1983 yılının soğuk bir kış gününde, Uludere'nin "Kela Memo" mevkiinde avlanan köylüler, köpeklerinin sesini yeraltından duyarlar. Merakla sesin geldiği yöne doğru ilerleyen köylüler, bir mağara keşfederler.
Mağaranın derinliklerine indiklerinde ise, büyük bir lahit ve yanında iki kitapla karşılaşırlar. Bu kitaplardan biri, Hristiyanlık tarihini derinden etkileyebilecek olan Barnabas İncili'dir.
Köylülerin bulduğu papirüs yapraklı büyük kitap, ilk olarak bölgedeki Süryani rahiplerine gösterilir. Ancak rahipler, noktasız ve Aramice yazılmış bu metni okuyamazlar. 1984 yılında yurt dışına kaçırılmak istenirken Hakkari'de ele geçirilen İncil, Diyarbakır Sıkıyönetim Mahkemesi'nde muhafaza edilir.
Daha sonra Ankara'ya gönderilen metnin bir kopyası Etimesgut Dil-İstihbarat Okulu’nda alınır ve Genelkurmay Karargâhı'na nakledilir. Dönemin Başbakanı Turgut Özal'ın devreye girmesiyle, Ön-Asya dilleri uzmanı Prof. Dr. Hamza Hocagil metni tercüme etmekle görevlendirilir.
Barnabas İncili ve Keşfi
- Barnabas'ın Tanıtımı: "Ben Kıbrıslı Barnabius..." ifadesiyle başlayan ve İsa'dan duyduklarını aktardığını belirten Barnabas'ın sözleri.
- Keşif Hikayesi: 1983 kışında Şırnak Uludere'de bir mağarada köylüler tarafından bulunan lahit ve içindeki kitaplar.
- İlk İnceleme ve Tercüme Süreci: Kitabın Süryani rahipler tarafından okunamaması, Hakkari'de ele geçirilmesi, Diyarbakır'da muhafaza edilmesi, Ankara'ya gönderilmesi ve Prof. Dr. Hamza Hocagil tarafından tercüme edilmesi, ilginizi çekecek tüm bilgiler bu haberimizde!
1983 kışında Şırnak’ın Uludere kazasına bağlı "Kela Memo" mevkiinde, köylülerin av köpekleriyle gittikleri esnada, yeraltından gelen seslerin izini sürerek girdikleri mağarada, büyük bir lahitin içinde mumya ve papirüs varaklarından oluşan iki farklı kitap bulunmuştur.
Bir nüsha, küçük bir kitap olarak karşımıza çıkarken, büyük el yazması nitelikteki İncil’in ilk varak parçası daha sonradan Süryani rahipler tarafından okunamaması üzerine farklı dillere ve şekillere sahip olduğu anlaşılmıştır.
Prof. Dr. Hamza Hocagil ve Çözüm Süreci
1984 yılında İstanbul’a getirilen belge, Hakkari jandarması tarafından ele geçirilip Diyarbakır Sıkıyönetim Mahkemesi kasalarında muhafaza edilmiş, ardından Ankara’ya ve Genelkurmay Karargâhına gönderilmiştir.
Dönemin Başbakanı Turgut Özal’ın devreye girmesiyle, İstanbul’da Ön-Asya dilleri uzmanı Prof. Dr. Hamza Hocagil’in temin ettiği çeviri çalışması sonucunda metin çözülmüş ve içeriği gün ışığına çıkarılmıştır.
Aziz Barnabas Kimdir?
İlk dönem Hristiyanlığının önemli isimlerinden olan Barnabas'ın, Kudüs'teki Kutsal Mabed'de Tevrat yazıcılarından biri olduğu söylenir. Aslen Kıbrıslı olan Barnabas, kendi yazdığı İncil'de Hz. İsa'nın 12 havarisi arasında kendisini de sayar.
Markos'un yeğeni ve Luka tarafından "Ruhü'l kuds ve imanla dolu iyi bir adam" olarak nitelendirilen Barnabas, Hristiyanlığı yaymak için Pavlus ile birlikte birçok yeri dolaşmıştır.
Pavlus'un, Hz. İsa'nın Tanrı'nın Oğlu olduğu iddiasını ortaya atması üzerine Barnabas, Pavlus'un "küfre düştüğünü" söyleyerek ondan ayrılır.
Bugünkü Hristiyanlığın temellerini oluşturan Teslis inancının (Baba, Oğul, Kutsal Ruh) mimarı olarak kabul edilen Pavlus'un bu görüşüne Barnabas şiddetle karşı çıkmıştır
- Kimliği: Kudüs'te Tevrat yazıcılarından biri, Kıbrıslı.
- İncil'deki Yeri: İsa'nın 12 havarisi arasında yer alması.
- Diğer İncil Yazarlarıyla İlişkisi: Markos'un yeğeni, Luka tarafından "Ruhü'l kuds ve imanla dolu iyi bir adam" olarak nitelendirilmesi.
- Pavlus ile İlişkisi ve Ayrılığı: Hristiyanlığı tebliğ için Pavlus ile birlikte seyahat etmeleri, Pavlus'un Teslis inancını benimsemesi üzerine yolların ayrılması kayıtlara geçmiştir.
Barnabas İncili'nin Tarihçesi
- İskenderiye Kilisesi tarafından kabul edildi ve İznik Konsili'nde yasaklandı.
- Papa Gelase tarafından yasak kitaplar arasında sayıldı.
- Vatikan'da bir nüshasının saklandığı biliniyor.
- Mevcut İtalyanca nüshası, İngilizce çevirileri ve Pakistan'da basılması kayıt altındadır.
- Uludere'de bulunan nüshanın önemi büyüktür.(Aramice olması ve M.S 48 yılına tarihlenmesi).
İncilin İçeriği: İsa Peygamberin Mesajı
Barnabas İncili, Kilise tarafından kabul edilen dört İncil'den (Matta, Markos, Luka, Yuhanna) önemli noktalarda ayrılır. Bu farklılıklar, Hristiyan inancının temel taşlarını sarsabilecek niteliktedir.
Barnabas İncili, Hz. İsa’nın kutsal kitabe vahyedildiğini ve bu vahyin kendisi tarafından değil, Cebrail aracılığıyla alındığını beyan ederek, İsa’yı tanımlarken onu Tanrı’nın oğlu olarak nitelemekten kaçınır.
Metinde yer alan açıklamalara göre; İsa yalnızca Allah’ın kulu ve peygamberdir, namaz, oruç, zekat gibi ibadetlerle sorumlu tutulmuş; ayrıca, kendisinden sonra gelecek son peygamberin Hz. Muhammed olduğuna dair müjdeler yer almaktadır.
Barnabas İncil'i şu sözlerle başlar: "Ben Kıbrıslı Barnabius. Tesbihe layık âlemlerin Rabbi tarafından bir bütün olarak Ruhu’l Kuds ile Meşayiha’ya vahyedilen bu kitabı tıpkı İsâ’dan duyduğum gibi sadakatle 48. gök yılı sonunda dördüncü nüsha olarak yazıyorum."
İncil Hz. İsa'nın Konumunu Farklı Şekilde Açıklar
Barnabas İncili, Hz. İsa'nın Tanrı veya Allah'ın oğlu olmadığını, sadece Allah'ın kulu ve bir peygamber olduğunu net bir şekilde ifade eder. Bu durum, Teslis inancının temelini oluşturan "Baba-Oğul" kavramını reddeder.
"Ben, Dâvud soyundan Meryem oğlu İsa, ölümlü ve Allah’tan korkan bir insanım ve şan, şeref ve azametin Allah’a verilmesi için çalışıyorum…" (Fasıl 96)
Hz. Muhammed'in Müjdelenmesi İncil'de Yer Alır
Barnabas İncili'nde Hz. İsa, kendinden sonra gelecek son peygamber olan Hz. Muhammed'in (s.a.v.) geleceğini ismen müjdeler. Bu durum, İslam inancıyla büyük bir paralellik gösterir ve Hristiyan dünyasında büyük tartışmalara yol açmıştır. Hz. Adem'in yaratılışı anlatılırken, gökte "Allah'tan başka ilah yoktur ve Muhammed Allah'ın Resulüdür" yazısı görülür. (Fasıl 39)
Kanonik İncil ve Diğer İnanç Sistemleriyle Çatışma
Barnabas İncili’nde, Hz. İsa’nın Tanrı’nın oğlu ya da Baba-Oğul-Ruhu’l Kuds şeklinde tanımlanan Teslis inancının reddedildiği, onun yalnızca Allah’ın peygamberi ve kulu olduğunun vurgulandığı görülmektedir.
Bu yaklaşım, MS 325 İznik Konsili’nde kabul edilen kanonik İncil metinleriyle çelişir; bu nedenle, Vatikan ve diğer Hristiyan otoritelerince yasak kitaplar arasında sayılmıştır.
Barnabas İncili'nin Vatikan ve Küresel Önemi
Barnabas İncili, erken Hristiyanlık döneminde İskenderiye Kilisesi tarafından okunmuş, fakat resmi olarak 325’te kabul edilen dört İncil dışında gösterilerek yasaklanmıştır.
Vatikan’ın elinde bulunan nüsha ve literatüre sızması halinde, günümüz Hristiyanlık doktrininde radikal değişikliklere neden olacak iddialar metne yansımaktadır.
Vatikan'ın Barnabas İncili'ni Kabul Etmeme Nedenleri
Vatikan'ın Barnabas İncili'ni kabul etmemesinin en önemli nedeni, bu İncil'in mevcut Hristiyanlık anlayışını temelden sarsmasıdır. Teslis inancının reddi ve Hz. Muhammed'in müjdelenmesi, Hristiyan dünyasında büyük bir krize yol açabilir.
- Barnabas İncili'nin Teslis inancını reddetmesi ve Hz. Muhammed'i müjdelemesi.
- Bu durumun mevcut Hristiyanlık inancını ve Vatikan'ın otoritesini sarsacağı endişesi.
Barnabas İncili'nin İznik Konsili'nde yasaklandığı ve Papa Gelase tarafından okunması yasak kitaplar arasında sayıldığı bilinmektedir. Bu durum, İncil'in tarih boyunca baskı altında tutulduğunu göstermektedir
Barnabas İncili'nden Örnekler ve Açıklamalar
- İsa'nın "Allah" veya "Allah'ın oğlu" olmadığına dair ifadeler (Fasıl 94, 95, 96, 126).
- İsa'nın vahiy alan bir peygamber olduğuna dair ifadeler (Fasıl 10, 45).
- Hz. Muhammed'in geleceğinin müjdelenmesi (Fasıl 17, 39, 43, 44, 72, 96, 183). Bu kısımdaki ayetler Saff Suresi 6. ayet ile ilişkilendirilmiştir.
- Allah hakkındaki doğru itikad esasları (Fasıl 17).
- İsa ve takipçilerinin ibadetleri (Fasıl 89, 106, 110, 111, 113). Meryem Suresi 30-31. ayetler ile ilişkilendirme.
- İncil'in tahrif edileceği haberi (Fasıl 124, 212). Maide Suresi 78. ayet ile ilişkilendirme ve ansiklopedik kaynaklardan alıntılar.
- Çarmıha gerilme olayının farklı anlatımı (Fasıl 112, 139, 140, 215, 216). Nisa Suresi 157. ayet ile ilişkilendirme.
İncilin Bölünmüş Kaderi ve Geleceğe Yönelik Müjdeler
Vahiy ve Peygamberlik Mesajı
Metin, Hz. İsa’nın, kendisinin Allah’ın oğlu olmadığını, aksine Allah’tan vahiy almış bir peygamber olduğunu vurguluyor. İsa’nın namaz, oruç ve zekatla ibadete bağlı olduğunun belirtilmesi, orijinal vahiy anlayışının İslam’daki uygulamalarla uyumlu olduğunun altını çiziyor.
Aynı zamanda, çarmıha gerilme olayının mekanizmasının sorgulandığı ve Hz. İsa’nın semaya yükseltilerek, kıyamet öncesi yeryüzüne yeniden gönderileceği ifade ediliyor.
Geleneksel İnançlara Meydan Okuyan İddialar
Barnabas İncili, Hz. İsa’nın soyunu ve ilahi statüsünü reddederek, Pavlus’un oluşturduğu inanç sistemine karşı çıkıyor. Hz. İsa’nın kutsal mesajında, kendisinden sonra gelecek son peygamberin (Hz. Muhammed) tüm insanlığa rahmet olacağı beyan edilir.
Böylece, Hristiyanlığın kurumsallaşmış doktrinlerinin temel taşlarından biri olan Teslis inancı sorgulanmaktadır.
Gizli Tarih ve Geleceğe Yönelik Müjdeler
Uludere’de bulunan bu antik metin, karbon testiyle 2.000 yıllık olduğu doğrulanmış Aramice yazılmış bir belge olarak öne çıkmaktadır.
İncilin, Hz. İsa’nın kendi sözleriyle verdiği uyarılar arasında; İncil’in tahrif edileceğini ve bundan sonra gelecek olan Hz. Muhammed aracılığıyla aslına döneceği müjdesi yer alması, tarihi ve doktrinsel bir başkaldırı niteliği taşımaktadır.
Barnabas İncili’nin, hem tarihsel keşif zincirinde yaşanan dramatik gelişmeleri hem de dinler tarihindeki köklü doktrinlerle çatışan iddiaları, gelecekte dünya kamuoyunda büyük yankılar uyandıracak gibi görünüyor.
Uludere'de bulunan Aramice yazılmış nüshanın 2000 yıllık olduğu tespit edilmiştir. Bu İncil, şu anda T.C. Genelkurmay Başkanlığı'nda güvenli bir kasada muhafaza edilmektedir.
Sonuç
- Uludere'de bulunan Barnabas İncili'nin mevcut İnciller içinde gerçeğe en yakın olabileceği.
- İncil'in şu anda T.C Genelkurmay Başkanlığı'nda muhafaza edildiği.
- İncil'in günün birinde kamuoyuna açıklanmasının büyük etkiler oluşturacağı düşünülmektedir.
Barnabas İncili Hakkında Genel Bilgi
- Metnin Kaynağı ve Yazılışı
- Barnabas İncili, Hz. İsa’dan duyduğu şekilde Kıbrıslı Barnabas tarafından yazılmıştır.
- Yazım dili Aramicedir ve metnin girişinde Ruhu’l Kuds aracılığıyla vahyedildiği belirtilir.
- Bulunması ve Hikayesi
- 1983 yılında Şırnak-Uludere’de köylüler tarafından bir mağarada bulunmuştur.
- Bulunan kitap, jandarma tarafından ele geçirilmiş, fotokopileri alınarak Genelkurmay Karargâhına gönderilmiştir.
- Prof. Dr. Hamza Hocagil tarafından tercüme edilmiştir.
Barnabas İncili’nin Öne Çıkan Özellikleri
-
Hz. İsa’nın Konumu
- Hz. İsa’nın Allah’ın kulu ve peygamberi olduğu vurgulanır.
- Teslis (Baba, Oğul, Kutsal Ruh) inancı reddedilir.
-
Son Peygamber Hz. Muhammed’in Müjdelenmesi
- Hz. Muhammed’in adı verilerek, son peygamber olduğu ifade edilir.
-
Teslis İnancına Reddiye
- Allah’ın tek olduğu, üçten oluşmadığı ve Hz. İsa’nın Allah’ın oğlu olmadığı belirtilir.
-
Vahiy Kavramı
- Hz. İsa’nın Cebrail aracılığıyla vahiy aldığı anlatılır.
-
İbadet ve Şeriat
- Hz. İsa’nın ve ona tabi olanların namaz, oruç, zekât gibi ibadetlerle mükellef olduğu belirtilir.
-
İncil’in Tahrif Edileceği
- İncil’in sonradan tahrif edileceği ve Hz. Muhammed’in bunu düzelteceği haber verilir.
-
Çarmıh ve Yükselme Meselesi
- Hz. İsa’nın çarmıha gerilmediği, Allah katına yükseltildiği belirtilir.
Barnabas İncili’nden Örnekler
-
Hz. İsa’nın Allah’ın Kulu Olduğu
- FASIL 96: “Ben Davud soyundan Meryem oğlu İsa, ölümlü ve Allah’tan korkan bir insanım.”
- FASIL 94: “Ben bir kadından doğma, Allah’ın hükmüne tabi, ölümlü bir insanım.”
-
Son Peygamber Hz. Muhammed’in Müjdelenmesi
- FASIL 17: “Benden sonra peygamberlerin ve kutsal kişilerin en yücesi gelecek.”
- FASIL 183: “Allah’ın Elçisi Muhammed, tüm dünyaya rahmet getirecek bir nûrdur.”
-
Vahiy ve İncil’in Hz. İsa’ya Nazil Olması
- FASIL 10: Hz. İsa’nın Zeytinlik Dağı’nda Cebrail’den İncil’i alması.
-
Çarmıh ve Yükselme Olayı
- FASIL 112: “Beni satacak olan benim adıma öldürülecek ve görünümü değiştirilecek.”
- FASIL 215: “Allah, İsa’yı göklere yükseltmiştir.”
-
İbadet ve Şeriat
- FASIL 89: Sabah namazı kılmaları ve ibadet etmeleri anlatılır.
- FASIL 110: “Orucun ve namazın gerekliliği” vurgulanır.
Barnabas İncili’nin Tarihçesi
-
Kabul Edilmeyen Bir İncil
- MS 325’te İznik Konsili’nde yasaklanmıştır.
- Vatikan, bu İncil’i geçerli kabul etmemektedir.
-
Bugünkü Nüshaları
- Mevcut nüsha İtalyancadır ve Avusturya Milli Kütüphanesi’nde bulunmaktadır.
- İngilizce çevirisi 1907’de yayımlanmış, ancak çoğu nüsha kaybolmuştur.
-
Uludere’de Bulunan Nüsha
- Karbon testine göre 2000 yıllıktır.
- Hz. İsa’nın konuştuğu dil olan Aramice ile yazılmıştır.
Barnabas İncili’nin Önemi
-
Hristiyanlık Doktrinine Meydan Okuyuş
- Teslis inancını reddeder, tek Allah inancını savunur.
- Hz. Muhammed’i ismen müjdeler.
-
Kur’an-ı Kerim ile Uyum
- Peygamberlerin mesajlarının Kur’an ile örtüşmesi.
- Hz. İsa’nın çarmıha gerilmediği gibi konuların doğrulanması.
-
Hristiyanlıkta Tahrifatın Açığa Çıkması
- Kilisenin diğer İncilleri nasıl şekillendirdiğini gözler önüne serer.
İnanç haberleri için TIKLAYINIZ!
Astroloji ve Rüya haberleri için TIKLAYINIZ!
Kadın Aile haberleri için TIKLAYINIZ!
Kültür Sanat haberleri için TIKLAYINIZ!