-Şu süreyi her gün okuyan kimse hiç çalışmasa da zengin olurmuş,v.b.

     Yüzlerce örnekte olduğu gibi dinen imanı tehlikeye sokan durumlar ortaya çıkmaya başladı.(Bunların istisna olduğunu düşünmeyin,kaide haline geldi).

  Çünkü duayı kabul edenin Allah olduğu gerçeği unutulmuş bütün güç ve kuvvet kelimelere verilmişti.(Haşa) Acaba şöyle mi demek isteniyordu.

-"Allah'ım ben şu duayı okudum sen kabul etmek zorundasın",  veya  -"(Haşa) Allah yerine kelimelerden mi medet umulmaya başlandı?

-"Şu kelimeler mi beni kurtaracak" demek isteniyor?

   Oysa İslam inancına göre dua Allah'a yapılır:" 'Rabbiniz şöyle  buyurdu:Bana dua edin size cevap vereyim' (Bakara-60).

Ayetten şunu anlıyoruz ki her duanın karşılığı mutlaka veriliyor.Ancak ,biz yerini bulmayan isteklerimizin kabul olmadığını zannediyoruz.

Oysa Kur'an'da '...sizin hoşlanmayacağınız bir şey sizin için hayırlı olabilir,hoşlandığınız bir şey de sizin için şer/kötü olabilir.Allah bilir siz bilmezsiniz'(Bakara-216) buyruluyor.

Demek ki isteklerimizin bizim için hayırlı veya hayırsız olduğunu biz değil,Allah biliyor.

     Elbette ki Kur'an'da ve Hadisler de dua örnekleri vardır.Ancak şu kadar sayıda okunmalı veya okursan sana şunlar verilir diye bir ekleme yoktur.(Namazdan sonra  yapılan tesbihatta ki 33 defa v.b.bir iki örnek hariç)

   Ayrıca bazı cümlelerin/duaların yüz defa,kırk defa okunmasının mantığı nedir?(Haşa)  Allah anlamayan bir  Allah mı?

     Kaldı ki ayette "Rabbinize yalvara yakara ve gizlice dua ediniz.Bilesiniz ki O, haddi aşanları sevmez"(A' raf 55) buyruluyor.

   Bağıra çağıra dua eden bir adamı Resulullah ( sav):"Sen sağır birine mi sesleniyorsun?" diye  ikazda bulunmuştur.

     İslam, imana zarar veren en ufak bir şirki veya riya kokan her şeyi yasaklamıştır.

Resulullah (sav) şöyle buyuruyor:"İşlerin en kötüsü sonradan ortaya çıkanlar ( bidatlar) dır.Her bidat dalalettir".

     İslam da sadece ve sadece her şeyin kaynağı Allah'tır.Bütün güç ve kuvvet Ondadır. O isterse verir,isterse alır.Kimse Ona isteklerini zorla veya kelimelerin sayısıyla yaptıramaz.

     Genellikle uydurukçular uydurduklarını meşru hale getirmek için şunu ileri sürerler:"Allah isterse yapamaz mı?"

  Elbette ki bu konu tartışılmaz bile.Ama  Allah,sana bana göre değil, kendi koyduğu kanunlara göre hareket eder:"Allah'ın kanunlarında bir değişiklik bulamazsın"( Fetih,23).

  Allah'ın kanunları ayetleridir.Orada her şeyi açıklamıştır.

Abdulvasih DURAN